13 december 2010

Nigella´s kerst

Nu Sinterklaas het land uit is komt kerst snel dichterbij. Voor we het weten is 2010 al weer ten einde. Ik ben echt een fan van de maand december. Ik hou van de donkere avonden, gezellig kaarsjes aan in huis, gezellige verlichting op straat, mooi gedekte tafels, de kerstboom etc. Veel mensen hebben een hekel aan de kerstdagen vanwege alle verplichte nummertjes, maar ik vind het oprecht gezellig en kijk er altijd naar uit. Ik ben dan ook echt een familiemens.

Vaak hoor ik om me heen dat het je allemaal wel heel erg opgedrongen wordt en dat de bladen en reclames een onrealistisch beeld geven. Dat is natuurlijk ook zo en de essentie van Kerst is soms ver te zoeken, maar toch hou ik van de sfeer die om Kerst heen hangt.

Om die reden moest ik een het boek Nigella´s kerst ook beslist hebben toen deze uitkwam. Een heerlijk boek met prachtige foto´s. De recepten zijn over het algemeen voor een weeshuis, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het een heerlijk boek om lekker door heen te bladeren en om inspiratie op te doen. En stiekem komt hij het hele jaar door regelmatig uit de kast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten