9 oktober 2010

Tomaat & worst van de bakplaat

Ingrediënten:
  • 1 zak krieltjes (pondje kriel, 500 g), schoongemaakt
  • 8 tenen knoflook, ongepeld
  • 1/2 bakje tijm (a 15 g),
  • 5 el olijfolie
  • 8 trostomaten
  • 2 rode uien, in parten
  • 8 Toscaanse worstjes (schaal 6 stuks)

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op 190 °C. Verdeel de krieltjes over een bakplaat. Leg de tenen knoflook en de helft van de takjes tijm ertussen. Besprenkel met 3 el olie en bestrooi met peper en zout naar smaak. Zet de bakplaat 20 min. in het midden van de oven.
2. Ris met een vork de blaadjes van de rest van de tijm. Halveer de tomaten en besprenkel met de rest van de olie. Bestrooi met de tijm en peper en zout naar smaak.
3. Neem de bakplaat uit de oven en voeg de tomaten, de uien en de worstjes aan de krieltjes toe. Schuif de bakplaat nog 20 min. in de oven. Schep tussentijds voorzichtig om. Verdeel het gerecht over 4 borden. Haal de knoflooktenen uit de schilletjes voor u ze opeet.
Lekker met salade van veldsla en plakjes radijs.

Bron:
AH

Ik wou dit recept al een tijdje maken, vond het er zo lekker uitzien. De krieltjes heb ik wat langer in de oven gedaan dan aangegeven staat. De volgende keer doe ik de teentjes knoflook er gepeld en in stukjes gesneden bij. De knoflooksmaak mag van mij wel wat nadrukkelijker. Ik maak vaker aardappeltjes uit de oven en dan doe ik dat ook. Dit is een makkelijk en lekker recept en het zal zeker nog een keer op het menu staan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten